29 Ιουν 2012

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΑΘΗΣΗΣ....

Μαθαίνω με....μπαλόνια!

Είναι σημαντικό να βρίσκουμε εναλλακτικούς και πιο διασκεδαστικούς τρόπους για να διδάξουμε στα παιδιά αυτό που θέλουμε. Ειδικά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες το έχουν μεγάλη ανάγκη αφού συνήθως βαριούνται να γράψουν και πλήττουν στο διάβασμα!
Πριν χρόνια μου ήρθε μια ιδέα να χρησιμοποιήσω μπαλόνια για να διδάξω σε ένα κοριτσάκι τρίτης δημοτικού με δυσλεξία τα τρία γένη των ουσιαστικών, αφού είχα δοκιμάσει τα πάντα! Μπορώ να πω ότι τα μπαλόνια είχαν απόλυτη επιτυχία και ακόμα θυμάμαι την έκπληξη στην έκφραση της!!
Στα μπαλόνια μπορείτε να γράψετε εσείς ή τα παιδιά εύκολα με μαρκαδόρο (καλύτερα με μόνιμους μαρκαδόρους σαν αυτούς που γράφουν πάνω σε cd).
Θα χρειαστείτε ένα ή περισσότερα φουσκωμένα μπαλόνια, αναλόγως την άσκηση. Δίνω ενδεικτικά κάποιες ασκήσεις, αλλά μπορείτε ασφαλώς να βρείτε κι άλλες, χρησιμοποιώντας τη φαντασία σας.
* Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε ρήματα και ουσιαστικά.
Φουσκώνουμε δύο μπαλόνια. Γράφουμε ρήματα και ουσιαστικά σε μικρές αυτοκόλλητες ετικέτες και το παιδί πρέπει να της κολλήσει στο ανάλογο μπαλόνι.
Αν δεν έχουμε ετικέτες μπορούμε να γράψουμε τις λέξεις στο μπαλόνι.
Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και για να μάθει το παιδί τα 3 γένη, επίθετα-ουσιαστικά

*Φωνολογική ενημερώτητα
Αν το παιδί μπερδεύει δύο γράμματα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δύο μπαλόνια, το ένα θα είναι π.χ (για διάκριση φ-β) το μπαλόνι του φ και το άλλο το μπαλόνι του β. Το παιδί διαβάζει λέξεις που ξεκινούν από αυτά τα γράμματα και τις γράφουμε στο αντίστοιχο μπαλόνι.
* Μαθηματικά
π.χ. Έχουμε το μπαλόνι του 5 και του 6. Γράφουμε σε μικρές ετικέτες πράξεις με αποτέλεσμα 5ή 6. Το παιδί πρέπει να τις κολλήσει στο αντίστοιχο μπαλόνι.
*Ορθογραφία ρημάτων
Μπορείτε να φτιάξετε το μπαλόνι των ρημάτων ανάλογα με τις καταλήξεις τους ( -ιζω, του -ωνω, του -αινω).
* Ορθογραφία ουσιαστικών
Μπορείτε να φτιάξετε το μπαλόνι των ουσιαστικών σε -ης, σε -ος, σε -η, σε -ι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου