19 Σεπ 2011

Ο 12ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ





  Κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην τάξη, ο δάσκαλος έχει την δυνατότητα να αξιολογήσει τα σημεία εκείνα που σηματοδοτούν στοιχεία της γραφοκινητικής ανάπτυξης του παιδιού. 
 



1. Η κυρίαρχη χρήση του ενός χεριού στη γραφή και στις καθημερινές δραστηριότητες ( πλευρίωση)           


2. Η ικανότητα να συγκρατεί με το μη κυρίαρχο χέρι το χαρτί, καθώς και η ικανότητα κυκλοειδών, οριζοντίων και κάθετων γραμμών χωρίς την περιστροφή του χαρτιού.   

3. Η ικανότητα να χρησιμοποιεί ποικίλα γραφικά υλικά( κηρομπογιές, δακτυλομπογιές. ξυλομπογιές, νερομπογιές κ.α.)

4. Να μπορεί να χρωματίσει μέσα σε πλαίσιο.




5. Να μπορεί να σχεδιάζει ανθρωπάκι, τουλάχιστον με 5 μέρη σώματος, σπιτάκι,δέντρο...


  


6.Να μπορεί να οργανώνει σωστά τη ζωγραφιά του στο χώρο (π.χ. σωστή τοποθέτηση των εικόνων στη σελίδα, όπως ο ήλιος ψηλά, το σπίτι κάτω,καθώς και αναλογία μεταξύ των εικόνων, όπως η ανθρώπινη φιγούρα μεγαλύτερη ή μικρότερη από το σπίτι)

7. Ικανότητα να κόβει με ψαλίδι περίγραμμα σχημάτων

8. Ικανότητα αντιγραφής βασικών σχημάτων


9. Η κατεύθυνση της γραφής να ακολουθεί τη φορά από πάνω προς τα κάτω  και και  από αριστερά προς τα δεξιά




 

10. Να μπορεί να  αντιγράφει και στη συνέχεια να αναπαράγει από μνήμης το όνομά του








11.Η θέση του τετραδίου πάνω στην επιφάνεια εργασίας και η απόσταση που έχει αυτό σε σχέση με το σώμα του παιδιού

             

12. Τέλος, η θέση του παιδιού κατά την εκτέλεση της εργασίας (π.χ. αν διατηρεί εργονομικά σωστή θέση ή αν πέφτει πάνω στο γραφείο, ή αν κρατάει με τα χέρια του το κεφάλι  κατά τη γραφή, αν μετακινεί το σώμα του αριστερά - δεξιά του καθίσματος, αν πέφτει κάτω από την καρέκλα)

Στην περίπτωση όπου υπάρχουν δυσκολίες σε αρκετά από τα παραπάνω σημεία, είναι σκόπιμο να γίνεται περαιτέρω αξιολόγηση για τυχόν δυσκολίες του παιδιού. Ο έγκαιρος εντοπισμός των δυσκολιών βοηθά στην καίρια αντιμετώπιση και κατά συνέπεια στην ομαλή εισαγωγή του παιδιού στο σχολείο.Αντίθετα, είναι σαφές ότι, εάν ένα παιδί ανταποκρίνεται θετικά σε όλες τις παραπάνω δεξιότητες-ικανότητες, μπορεί να παρακολουθήσει την Α' Δημοτικού χωρίς δυσκολίες.





                  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου